Hardware-upgrade vereist

Informatie over het vervangen van de hardware.

Op deze pagina vindt u alle belangrijke informatie om de hardwarevervanging van uw huidige TP3-, TP4- en TP5-eenheden op basis van Life Cycle Management en de komende uitschakeling van de 2G- en 3G-netwerken met succes uit te voeren. Houd bij de uitschakeling van het 2G-netwerk ook rekening houden met de voertuigen in het transitverkeer (bijv. door Zwitserland vanaf 31.12.2022).

Uitschakeling 2G en 3G-netwerken

Landenoverzicht van geplande netwerkuitschakelingen

Op welke landen heeft dit betrekking: 2G3G_Network_Availability_Map.pdf.

Hardwarevervangingsproces

Vier stappen voor een succesvolle vervanging van de hardware:

1. Hardware bestellen en afspraak maken in de werkplaats

Onderdelen voor Mercedes-Benz voertuigen: Controleer in de standaardcatalogus (Xentry Parts Information)

Onderdelen voor voertuigen van derden

2. Voertuig met oude hardware deactiveren

Deactiveer 2-3 dagen VÓÓR de werkplaatsafspraak het voertuig.

Tegel Activeren/deactiveren: Selecteer deactiveren.

3. Voertuig wordt in de werkplaats omgebouwd

Handleiding voor Mercedes-Benz voertuigen: Controleer in de standaardcatalogus (Xentry Parts Information)

Handleiding voor voertuigen van derden (1)

Handleiding voor voertuigen van derden (2)

Controlehandleiding voertuigen van derden

Het telefoonnummer vindt u met behulp van de telefoonnummergenerator. Voer hiervoor het ICCID-nummer in de onderstaande link in.

4. Voertuig met nieuwe hardware laten activeren

Start de activering na een succesvolle ombouw

Fleetboard: Online Support Center -> Tegel Activeren/deactiveren: Selecteer activeren.

Let bij de activering op het serienummer (zie onder) van de betreffende eenheid in het Online Support Center.

 

Hier vindt u het serienummer / ICCID:

Telefoonnummer zoeken:

Contactgegevens: